החלטות שמתקבלות במגזר הציבורי משפיעות במידה משמעותית על עסקינו ועל התעשייה, כמו גם על הקהילות שבהן אנו פועלים. זו הסיבה לכך שאנו לוקחים חלק בתהליך הפוליטי באמצעות התקשרות שגרתית ובונה עם פקידי ממשל וקובעי מדיניות, באמצעות עידוד המעורבות האזרחית של עובדינו, ובאמצעות תרומה למועמדים ולארגונים פוליטיים ברמה המקומית וברמת המדינה היכן שהדבר מותר בחוק החל.
אנו מחויבים לניהול פעילויות אלה באופן שמשקף אזרחות תאגידית אחראית ושמשרת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של בעלי המניות, העובדים ובעלי העניין האחרים שלנו. תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לפעילויות הפוליטיות שלנו ולפיקוח להלן בלחיצה על הקישורים שמופיעים בעמוד זה. מידע נוסף על מבנה הממשל התאגידי והנוהגים שלנו.
פיקוח, אחריות ומדיניות המעורבות הפוליטית, השתדלנות והתרומות של Visa Inc.
הדירקטוריון של Visa Inc., בפועלו באמצעות ועדת המינוי והממשל התאגידי, אחראי לפקח על פעילויות השתדלנות והתרומות הפוליטיות שלנו. ועדת המינוי והממשל התאגידי אישרה מדיניות מעורבות פוליטית, שתדלנות ותרומות מקיפה כדי:
(א) לקדם מעורבות פוליטית אתית ושקופה מצד Visa,
(ב) להבטיח שהכספים שאנו מוציאים על מטרות פוליטיות מוסיפים ערך לבעלי המניות, וכן
(ג) לאפשר לנו לעמוד בחוקים החלים ובדרישות הדיווח.
מחלקת קשרי הממשל של Visa אחראית ליישום המדיניות, לפיתוח וקביעה של נהלים שיתמכו במדיניות, ולפיקוח על יישומה ויעילותה של המדיניות. הורידו עותק של המדיניות.
בהתאם למדיניות:
- על ועדת המינוי והממשל התאגידי לאשר מראש כל שימוש בכספי החברה למימון תרומות פוליטיות, כולל תרומות שניתנות לאיגודי מסחר כדי לתמוך במטרות פוליטיות ממוקדות, תרומות לארגונים פטורים ממס למימון פעילויות פוליטיות, ותרומות לארגונים הרשומים בכפוף לסעיף 527 של קוד המסים הפדראלי של ארה"ב לשם תמיכה בפעילויות פוליטיות.
- על מחלקת קשרי הממשל של Visa להכין דו"ח שנתי שמפרט את כל התרומות הפוליטיות שלנו ולהציגו בפני הוועדה, ולפרסם דו"ח זה באתר האינטרנט שלנו. כחלק מדו"ח התרומות הפוליטיות השנתי שלנו, על החברה להשקיע מאמצים סבירים כדי ליצור קשר עם איגודי מסחר בארה"ב שגובים דמי חבר בסכום שנתי שגבוה מ-$25,000 ולהשיג מהם נתונים בנוגע לחלק מאותו סכום שמשמש למימון תרומות פוליטיות. תוכלו למצוא קישורים לדו"ח התרומות השנתי של השנה הנוכחית ושל שנים קודמות תחת הכותרת "חשיפה בנוגע לתרומות פוליטיות ופעילויות קשורות".
- על מחלקת קשרי הממשל של Visa להכין גם דו"ח שנתי שמפרט את הוצאותינו עבור פעולות שתדלנות, ולהציגו בפני הוועדה. על הדו"ח לכלול מידע בנוגע לאיגודי מסחר וקבוצות תעשייה שבהם אנו חברים ושלהם אנו משלמים למטרות שתדלנות, כמו גם לגבי ארגונים פטורים ממס שבהם אנו חברים ושלהם אנו משלמים שעוסקים בכתיבת הצעות חוק ובקידומן. תוכלו למצוא רשימה של ארגונים פוטרים ממס שבהם אנו חברים שכותבים הצעות חוק ומקדמים אותן תחת הכותרת "שתדלנות" להלן.
(אנו גם מגישים למשרד מזכיר בית הנבחרים של ארה"ב ולמשרד מזכיר הסנאט של ארה"ב דו"חות רבעוניים שבהם אנו חושפים פעילויות שתדלנות שאנו מבצעים ברמה הפדראלית בארה"ב).
כמו כן, המדיניות של Visa אוסרת על הדירקטורים והעובדים שלנו להשתמש במשאבי החברה כדי לקדם את העמדות הפוליטיות האישיות שלהם, וקובעת במפורש שהחברה לא תציע כל החזר, בין אם באופן ישיר או עקיף, עבור כל תרומה או הוצאה פוליטית אישית.
על הדירקטורים והעובדים של החברה נאסר לקחת חלק בפעולות שתדלנות מול פקידי ממשל בשם החברה מבלי לקבל לכך אישור מראש ממחלקת קשרי ממשל. כך, ההוצאות שאנו מוציאים על מטרות פוליטיות ופעולות שתדלנות נועדו לקדם את טובת החברה ואת טובתם של בעלי העניין שלה, ולא את העדפותיהם הפוליטיות האישיות של הדירקטורים או העובדים שלנו. בהתאם לחוק החל, Visa לא תנקוט בשום צעדי ענישה שקשורים להעסקתו של עובד כתגובה לעמדותיו הפוליטיות או לכל פעילות פוליטית חוקית שבה הוא לוקח חלק.
חשיפה בנוגע לתרומות פוליטיות בשם החברה ופעילות קשורה
בהתאם לחוקים הפדראליים בארה"ב, Visa Inc. אינה תורמת למועמדים למשרה פדראלית בארה"ב, לוועדות ארציות של מפלגות פוליטיות או לכל ועדה פוליטית פדראלית אחרת. Visa Inc. עשויה לתרום למועמדים למשרה פוליטית מחוץ לארה"ב במקרים מוגבלים.
אנו משתמשים בכספי החברה כדי לתרום למועמדים למשרה ברמת המדינה או ברמה המקומית בארה"ב, היכן שהדבר מותר ובמסגרת המגבלות הקבועות בחוקים ובתקנות החלים במדינה ובמקום הספציפיים. כמו כן, אנו תורמים (א) לעמותות מוכרות ומבוססות מסוימות שמאוגדות תחת סעיף 527 של קוד הכנסות הפנים של ארה"ב ושרשומות בוועדת הבחירות הפדראלית או אצל רגולטור שווה ערך ברמת המדינה, וכן (ב) כדי לתמוך או להתנגד להצעות חוק או למשאלים ברמת המדינה או ברמה המקומית, כאשר פעולות אלה יקדמו אותנו לעבר השגת מטרותינו בתחום המדיניות הציבורית.
כל תרומה פוליטית טעונה את אישורו של הנציג המתאים במחלקת קשרי ממשל (מדינתי, פדראלי או בינלאומי) במקום שבו התרומה ניתנת, כדי לוודא שהיא עולה בקנה אחד עם האינטרסים העסקיים שלנו ועם מטרות המדיניות. בבואה לבחור באלה שיזכו לקבל תרומות מחברתנו, מחלקת קשרי ממשל תיקח בחשבון, בין היתר, את הגורמים הבאים:
- עמדותיו של מקבל התרומה הפוטנציאלי, היסטוריית ההצבעות שלו והאופן שבו הוא מבין נושאי מדיניות שחשובים ל-Visa, לבעלי המניות שלה ולבעלי עניין אחרים;
- המוניטין של מקבל התרומה הפוטנציאלי בכל הנוגע ליושרו;
- האם מקבל התרומה הפוטנציאלי משרת בעמדת מנהיגות במפלגה או בגוף מחוקק;
- האם קיים קשר כלשהו בין מקבל התרומה הפוטנציאלי למתקן של Visa או לקבוצה גדולה של עובדי Visa או האם הוא מייצג אותם;
- המידה שבה מקבל התרומה הפוטנציאלי ו-Visa חולקים את אותו סדר עדיפות בכל הנוגע לחקיקה.
כל ההחלטות שנוגעות למקבלי תרומות פוליטיות בארה"ב מתקבלות על ידי מנהל קשרי הממשל עבור ארה"ב. החלטות שנוגעות לתרומות פוליטיות מחוץ לארה"ב מתקבלות על ידי מנהל קשרי הממשל עבור אסיה והאזור הפסיפי, שהוא כיום האזור היחיד מחוץ לארה"ב שבו Visa מעניקה תרומות.
בנוסף, בהתאם למדיניות המעורבות הפוליטית, השתדלנות והתרומות של Visa, על ועדת המינוי והממשל התאגידי לאשר מראש את השימוש בכספי החברה לתרומות פוליטיות. כדי לעמוד בדרישה זו, מחלקת קשרי הממשל שלנו מכינה אחת לשנה תוכנית תרומות שנתית לשנה הקרובה ומציגה אותה בפני הוועדה.
מחלקת קשרי הממשל מכינה גם דו"ח שמפרט את התרומות הפוליטיות של החברה עבור השנה שעברה ומציגה אותו בפני הוועדה. דו"ח זה גם מפורסם באתר זה.
דו"חות התרומות השנתיים שלנו עבור השנה הנוכחית ועבור שנים קודמות מפורטים להלן:
דו"ח התרומות השנתי כולל תרומות שניתנו לתמיכה במועמדים או בהצעות חקיקה ברמת המדינה או ברמה מקומית, לאיגודי מסחר כדי לתמוך במטרות פוליטיות ממוקדות, לארגונים שרשומים תחת סעיף 527 של קוד המס הפדראלי של ארה"ב, ולמפלגות פוליטיות ופורומים עסקיים מחוץ לארה"ב. על פי המדיניות של Visa דרישה זו לחשיפה חלה על כל תשלום לארגונים פטורים ממס אחרים שלוקחים חלק בפעולות שתדלנות (כולל ארגונים לפי סעיפים 501(ג)(3), (4) ו-(6)) אם נמצא שהתרומה הנידונה שימשה למימון פעילויות פוליטיות.
חשוב לציין שאיננו מממנים בדרך כלל פרסומות שנחשבות ל"הוצאה בלתי תלויה" או ל"שידורי תעמולה" בכפוף לחוקי מימון הבחירות הפדראליים בארה"ב, ואיננו תורמים למועמדים פוליטיים יחידים בחו"ל. אולם, במקרים שבהם כן נציע תרומות מעין אלה, על ועדת המינוי והממשל התאגידי (כמו גם המחלקה המשפטית שלנו) לאשר אותן מראש, ויש לדווח עליהן בדו"ח התרומות השנתי שלנו.
איגודי מסחר
אנחנו חברים באיגודי מסחר שונים בארה"ב ומחוצה לה ומשלמים דמי חבר קבועים לארגונים אלה. בדרך כלל איננו תורמים סכומים נוספים שאינם חלק מדמי החבר כדי לתמוך בפעילותם הפוליטית של ארגונים אלה. אולם, באותם מקרים שבהם מתן תרומות מעין אלה עולה בקנה אחד עם האינטרס העסקי שלנו, מחלקת קשרי הממשל תשיג את אישורה מראש של ועדת המינוי והממשל התאגידי ותדווח על כל תרומה כזו בדו"ח התרומות השנתי. כפי שפורט לעיל, אנו גם נשקיע מאמצים סבירים בניסיון ליצור קשר עם איגודי מסחר בארה"ב שדמי החבר השנתיים המשולמים להם עולים על סך של $25,000 כדי להשיג מהם נתונים בנוגע לחלק מאותו סכום שמשמש עבור תרומות פוליטיות, ונכלול מידע זה בדו"ח התרומות השנתי שלנו.
שתדלנות
אנו שואפים לשמור על מערכת יחסים בריאה ושקופה עם ממשלות ברחבי העולם באמצעות העברת עמדותינו וחששותינו לנבחרי הציבור ולקובעי מדיניות. כחברה מובילה בשוק, אנו נתקלים באתגרים ובהזדמנויות שקשורים למגוון רחב של ענייני מדיניות ברמה הפדראלית, המדינתית והמקומית בארה"ב, כמו גם ברחבי העולם. עניינים אלה עשויים לכלול מדיניות ותקנות שקשורות בין היתר להחלפה, אבטחת מידע, אבטחת נתונים, פרטיות, קניין רוחני, חיובים נוספים, כרטיסי משכורת וכרטיסי פריפייד (משולמים מראש), תשלומים ניידים, מסים, סחר בינלאומי וגישה לשווקים והכלה פיננסית.
אנו מעסיקים שתדלנים ומשתפים פעולה עם איגודי מסחר ועם ארגונים אחרים שעוזרים לנו להגיב לאתגרים ולהזדמנויות אלה על ידי:
- מתן גישה לקובעי מדיניות, מודיעין פוליטי וניתוח מדיניות;
- מעקב אחר חקיקה;
- יצירת פורום שבו ניתן לדון על עניינים חשובים שקשורים לשוק ולפעול לקידום אינטרסים עסקיים משותפים;
- סיוע בהבטחה שקולנו יישמע במהלך תהליך קביעת המדיניות, במיוחד בכל הקשור לעניינים שזוכים לתמיכה משמעותית של צדדים מתנגדים; וכן,
- קידום אסטרטגיות השתדלנות הגלובליות שלנו.
מחלקת קשרי הממשל שלנו צריכה לאשר שותפויות ופעילויות שתדלנות אלה מראש, והיא בוחנת אותן באופן שגרתי כדי לוודא שהן עדיין משרתות את המטרות והאינטרסים העסקיים שלנו בצורה הטובה ביותר.
בנוסף, אחת לשנה, מחלקת קשרי הממשל שלנו מכינה דו"ח בנוגע להוצאות החברה על פעולות שתדלנות ומציגה אותו בפני הוועדה. על הדו"ח לכלול מידע בנוגע לאיגודי מסחר וקבוצות תעשייה שבהם אנו חברים ושלהם אנו משלמים למטרות שתדלנות, כמו גם לגבי ארגונים פטורים ממס שבהם אנו חברים ושלהם אנו משלמים שעוסקים בכתיבת הצעות חוק ובקידומן. למרות שאיננו מפרסמים דו"ח זה, אנו כן מגישים דו"חות רבעוניים שבהם אנו חושפים פעילויות שתדלנות והוצאות קשורות שאנו מבצעים ברמה הפדראלית בארה"ב למשרד מזכיר בית הנבחרים של ארה"ב ולמזכיר הסנאט של ארה"ב, כפי שנדרש בחוק חשיפת פעולות השתדלנות מ-1995 וחוג המנהיגות הישרה והממשל הפתוח מ-2008. דו"חות אלה זמינים לצפייה על ידי חיפוש "Visa" כ"חברה רשומה" באתר הסנאט של ארה"ב..
בכל הנוגע לארגונים פטורים ממס שמחברים ומקדמים הצעות חקיקה, איננו חברים כיום באף ארגון מעין זה, להוציא ה-Council of State Governments. ב-2016, Visa תרמה ל-Council of State Governments $8,500 בדמי חבר.
ועדת הפעילות הפוליטית של Visa
בארה"ב, אנו תומכים גם בוועדת פעילות פוליטית (PAC) פדראלית בהתאם לחוק מערכות הבחירות הפדראליות המתוקן והתקנות שתוקנו על ידי ועדת הבחירות הפדראלית. ה-PAC של Visa מאפשרת לעובדי Visa לרכז את המשאבים הכספיים שלהם מרצונם לתמיכה במועמדים ובארגונים פוליטיים ברמה הפדראלית, המדינתית או המקומית.
תרומות והוצאות שמתבצעות במסגרת ה-PAC של Visa נחשפות לציבור באתרי סוכנויות ממשלתיות, כולל האתר של וועדת הבחירות הפדראלית (www.fec.gov). בנוסף לחשיפת התרומות שמבוצעות במסגרת ה-PAC של Visa באתרי סוכנויות ממשלתיות, צדדים בעלי עניין יכולים לעקוב אחר תרומות שמבצעות במסגרת ה-PAC שלנו ברמה הפדראלית באמצעות אתרי האינטרנט של המרכז ליושרה ציבורית והמרכז לפוליטיקה אחראית שמופיעים מטה:
בקרו באתר "סודות פתוחים"
בקרו באתר יושרה ציבורית
ה-PAC של Visa כפופה לדירקטוריון שלה, אשר ממנה את נושאי המשרה ב-PAC ומפקח על ניהול ה-PAC, על מסעות גיוס תרומות, על התרומות עצמן ועל הציות לחוק החל ותקנון ה-PAC, ומעניק הכוונה עבור פעילויות אלה.
הצדדים שמקבלים תרומות מה-PAC של Visa נבחרים על סמך אותם קריטריונים שמוזכרים לעיל תחת הסעיף "חשיפה בנוגע לתרומות פוליטיות ופעילות קשורה", ועל סמך כל גורם אחר עליו הדירקטוריון של ה-PAC של Visa עשוי להחליט.